Thursday, January 20, 2011

Yang Bernama Rasa

suatu waktu tanpa tersangka jelang
tanpa terpinta jengah diri
apakah ia benar
atau sekedar mainan mimpi

sepertinya aku tidak keruan kernanya
sepertinya aku tiba-tiba jadi perindu

rindu yang menyentuh hati
rindu yang membuka lipatan kisah lalu
rindu yang tak ketahuan mahu ke mana

disela waktu sering terhadir
pilu sendu menyentuh kalbu

apakah yang terjadi?mengapakah aku?
perlukah lagi semua nya

ada tika terasa amat aman
ada waktu serasa amat tersiksa

perjalanan .. ia sungguh berliku
mampukah lagi untuk ku teruskan
di mana, bagaimana, siapa, bila, apa..
aku sendiri tertanya

ahhh.. inikah namanya rasa
kuasaNYA yang Maha Mencipta
yang mahu kita kembali padaNYA
kerna memang itu mula dan akhirnya

... mampukah aku, sayang



~ifaalyana, Kuala Lumpur
20.01.2011 20:11hrs

No comments:

Post a Comment